Tűzjelzés, téves jelzés

A katasztrófavédelem egységes hívószámot vezet be a hozzá érkező téves tűzátjelzések lemondására. A központi hívószámot akkor kell tárcsázni, ha a katasztrófavédelem által felügyelt helyre bekötött beépített tűzjelző vagy tűzoltórendszer valamiért működésbe lép, azonban nincs valós tűzeset.

Előfordulhat, hogy a tűzjelző berendezés tévesen észlel tüzet, a jelzést pedig automatikusan továbbítja a katasztrófavédelemhez. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a beépített tűzjelző vagy tűzoltó-berendezés felügyeletére kioktatott felelős minél előbb értesítse a szervezetet arról, hogy nincsen tűz, a jelzés nem valós, és a tűzoltóknak nem kell kivonulniuk.

A téves jelzést csak a beépített tűzjelző (tűzoltó-) berendezés felügyeletére kioktatott emberek mondhatják le, hiszen ők ismerik a berendezés működését, és ők tudják ellenőrizni, hogy a jelzés valós-e. A kezelőknek fontos tudniuk, hogy milyen telefonszámot kell hívniuk, hogy a téves jelzést lemondják. A lemondáshoz önmagukat is azonosítaniuk kell, amit egyéni kóddal tudnak megtenni. 

A téves riasztás alapján megkezdett vonulás nemcsak emberi erőt és energiát vesz igénybe, hanem jelentős költséget is generál, mindemellett elvonja az erőforrásokat a valós eseményektől, beavatkozásoktól. A téves tűzátjelzés lemondására szolgáló központi hívószámok a következőek:

elsődleges hívószám: +3619105105

tartalék hívószám: +3618900105

 

Tűzjelzés és téves jelzés részletesen

Tűzjelző rendszer állandó felügyeletét ellátó személyek feladatai

Széchenyi 2020 Kohéziós Alap