Novemberben majdnem hatszázszor fordultak MIA-hoz

2022. december 16. 09:32

November 4-e óta segíti a katasztrófavédelem kéményseprőipari ügyfélszolgálatának munkáját MIA, a chatbot, azaz egy mesterséges intelligenciával támogatott kommunikációs asszisztens.

Működése első hónapjában az ügyfelek 596 alkalommal indítottak beszélgetést a próbaüzemben működő MIA-val, ami jelentős növekedést jelent a korábbi chat típusú megkeresésekhez képest. Az oldalra látogatók összesen 2 ezer 320 kérdést tettek fel, amelyekre MIA maradéktalanul válaszolt. A chatbot a válaszok 12 százalékát automatikusan, emberi beavatkozás nélkül küldte ki, 75 százalékban félautomatikusan, az ügyintéző jóváhagyásával válaszolt, és csupán a kérdések 13 százalékánál fordult elő, hogy a választ az ügyintéző alkotta meg.

Az ügyfelek részéről a MIA-hoz érkező kérdések legnagyobb része a kéményseprő-szolgáltatás megrendelésére vonatkozott, illetve arra, hogy mikor érkezik a szakember.

A tesztüzemben működő chatbot az egyszerűbb kérdésekre néhány percen belül képes válaszolni, az ügyfelektől kapott kérdéskörök alapján pedig folyamatosan bővíti tudását. A hosszú távú cél az, hogy MIA a jövőben képes legyen a lehető legkevesebb emberi beavatkozás mellett megfelelő tájékoztatást nyújtani az oldalra látogatók számára.

Fotó: Szőke Péter - BM OKF

Széchenyi 2020 Kohéziós Alap